Perşembe

DUNYANIN EN BUYUK VE UNLU ASCILARINDAN HUSEYIN OZER KIMDIR HAYATI BIYOGRAFISI IBRET DOLU YASAM OYKUSU


Köyde doğdum. Annem babam ayrıldı. Dedemin yanında kaldım. 7 yaşında okula gitmem gerekirken, babam beni evlatlıktan reddetti. Ağabeyim zehirledi. Dedem de yaşlandı ve istenmeyen çocuk oldum. Yazı yazmayı taşa ve duvara, kara değnekle yazarak öğrendim.

K eçi çobanlığı yaptım. Annem bu işe kızdı. Beni tabanca parası kazanıp, babamı vurmak için Ankara’ya gönderdi. Sokak çocukluğu yaptım. Demirel’e beni okutması için 2 defa mektup yazdım ama olumlu cevap alamadım. Sıhhiye’deki umumu tuvalette yattım. Ulus meydanında çakmaklara benzin doldurdum. Köyden Ankara’ya gelmek için otobüs parası 20 lira borç almıştım. Bunu 40 lira olarak geri ödedim. Sonra bir meyhanede işe girdim. Bir de kömürlük kiraladım yatmak için. Kitaplar alıp okudum ve o zaman İngilizce öğrenmeye karar verdim. İlk paramla Hüseyin Özer Eğitim Vakfı’nı kurdum. Sonra İstanbul’a gittim. Kendime İngilizce hocası tuttum. Askere gidip geldim. Oradan Londra’ya ise otobüsle geldim; çünkü uçak param yoktu. Londra’da İngilizce kursuna gittim ve bir dönercide çalıştım ve o sonra o dükkanı satın aldım. O dükkanı kebapçıdan restorana çevirdim. Sağlıklı yemekler yapabilmek için diyet hocaları tuttum. 30 sene boyunca iş yapmamış, sürekli kapanmış restorantın kapısında kuyruk yaptım. Türk yemeklerini geliştirdim. Camlarını kurşun geçirmez yaptırdım, büyük elçi yemek yiyebilsin diye. Kriz döneminde ise, sağlıklı ve ekonomik yemekler yapmak için cafeleri icat ettim. Fiyatını da müşteriler belirliyordu. Zincir böylece kuruldu. Sonrasında bazı sebeplerle cafeleri satmak zorunda kaldım. Restoranlarımız Londra’nın en önemli merkezindedir. Biri Özer, diğerleri ise Sofra’dır. Yıllardır Londra’daki tüm sivil toplum kuruluşlarına sponsorluk yaparak, Türk İngiliz Ticaret Odası’na destek vermiş bulunmaktayım.

Restoranlarımız Michelin Guide tarafından Dünya’nın ilk ve tek Türk Lokantası seçilmektedir. Lokantalarımızda Türk Turizm Bürosu Broşürleri verilmektedir. Türk Yemeklerini ve Türk misafirperverliğini tanıtıyoruz. Tüm Dünyada satılan “Sofra Cook Book” adlı ingilizce bir yemek kitabı bulunmaktadır.

Museum of London'da Sesli sunumlarda 2003 yılından beri konuşmalarım ve Londra hakkında hislerim ziyaretçilere sunulmaktadır. Discovery Channel tarafından görüntülü belgelesel olarak, ve 1 episodu da benim hakkımda hazırlanan film tüm dünyada 60 kadar ülkede ve 5 kanalda yayınlanmakta, ve seyredenler tarafından tüm dünyadan günlük mesajlar web sitemize bırakılmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
 
 
 
 
Copyright © Haber Keyfim