Çarşamba
LOST'UN FINALI HIC KIMSEYI MEMNUN ETMEDI FINAL NASIL OLMALIYDI NASIL OLDU?
Bir tek bizi memnun edemedi
Bölüm başına 225 bin doları cebe atıp geride "hayran enkazı" bıraktılar
Hayal kırıklığı ile biten Lost, 2004'te ABC televizyonunun başkanını koltuğundan etmişti. 6 yıl önce, bu kadar başarılı olacağı öngörülemeyen dizi sadece son bölümde 81 milyon $'lık reklam geliri elde etti.
Sydney-Los Angeles seferini yapan Oceanic 815 uçağının ıssız bir adaya düşmesiyle başlayan ve tartışmalı bir sonla biten Lost dizisi bir tek hayranlarını sevindiremedi. Türkiye’yi de saran Lost çılgınlığı, sadece ABD’de 13 milyon izleyiciye ulaşıp popülaritesini artırırken oyuncuların bölüm başına kazançları önemli ölçüde yükseldi.
OYUNCULARIN ÜCRETİ BÖLÜM BAŞI 225 BİN DOLARA ÇIKTI
Dizinin ana karakteri Jack rolündeki Matthew Fox, Sawyer rolündeki Josh Holloway ile Kate rolündeki Evangeline Lilly’nin bölüm başına aldıkları ücretler, 80 bin dolardan, önce 150 bin dolara son sezonda ise 225 bin dolarlara kadar çıktı. Bu artış, oyuncular arasında domino efekti yarattı ve tüm ücretleri yükseltti.
SON BÖLÜM 81 MİLYON $ GETİRDİ
IMDB verilerine göre bazı iki bölümlük dizileriyle birlikte 6 sezonda 114 bölümden oluşan Emmy ödüllü Lost'un konseptini görüşmek üzere dizi yapımcılarıyla ABC Başkanı Lloyd Braun, anlaşmaya vardılar. Çekilen ilk pilot bölümü 10 milyon dolara mal olan dizi, Eylül 2004'te yayına başladı. Fakat ABC'nin bağlı olduğu aile şirketi Disney'in patronları, Lost'un başarılı olamayacağını öngörüp çok pahalı buldukları için Braun'u işten kovdular. ABC'nin patronunu koltuğundan eden Lost, 2.5 saatlik son bölümünde, alınan 45 dakikalık reklamla televizyona 81 milyon dolar kazandırdı.
HAWAİİ BİLE SAYESİNDE SEVİNDİ
Hawaii’de çekilen dizi, bölge turizminin yanı sıra, sağladığı istihdamla eyalet ekonomisine 400 milyon dolarlık katkıda bulundu. 2009’da 5. sezon bölümleri ile 6. sezon bölümlerinin bir kısmı için 78 milyon dolar harcayan Lost’un yapımcıları, Hawaii’li 2 bin 25 kişiye de iş kapısı oldular. Lost dizisini yayınlayan ABC televizyonu da kazananlar arasında yer aldı. ABD’li TV 2.5 saatlik son bölümünde, alınan 45 dakikalık reklamla 81 milyon dolar kazandı. Böyle yüksek miktarda bir gelirin elde edilmesinde de Lost’un son bölümünde reklamların 30 saniyesinin 900 bin dolardan satılması oldu.
LOST ONUN SONU OLDU
Lost’un bu kadar popüler olabileceğini ve izlenme rekorları kıracağını tahmin
edemeyen ABD’li televizyonun ortakları, Lost için kesenin ağzını açan dönemin ABC Başkanı Lloyd Braun’u kovmuştu. 6 sezon ve 114 bölümden
oluşan Lost dizisi için ABC Başkanı Lloyd Braun, 2004’te dizi yapımcılarıyla
anlaşmaya varmıştı. Çekilen deneme bölümünün 10 milyon dolara mal olması TV yönetiminin sabrını taşırmış ve “Lost bunu geri ödemez” deyip Braun’u işten çıkarmışlardı.
ABC KANALI FLASHFORWARD'A SON VERİYOR
ABD’li TV kanalı ABC, Lost’un ardından bilimkurgu dizisi ‘Flashforward’ın da
yayınına reytinglerdeki düşüş ve yüksek maliyeti nedeniyle son veriyor. Kanadalı bilim-kurgu yazarı olan Robert J. Sawyer'ın aynı isimli romanından
esinlenilerek televizyona aktarılan dizinin son bölümü yarın yayınlanacak.
3 Aralık 2009'da dizinin 10’uncu bölümü yayınlandıktan sonra ABC,
2010 Kış Olimpiyatları'nı yayınlayacağı gerekçesiyle diziye 3.5 aylık bir ara
vermiş, 18 Mart 2010'da ise 11’inci ve 12’nci bölümler bir arada yayınlanmıştı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder